zondag 30 december 2012

Duidelijk

Lig in bed met verbazing naar mijn handen te kijken. Ze worden koud. Ja, ik heb net een paar dropjes in mijn mond gestoken. Ik heb namelijk een zak drop naast bed liggen want ik voelde me de afgelopen dagen grieperig en hangerig. En na het eten van de drop krijg ik weer koude handen. Dat gevoel was ik al bijna kwijt. Na het eten kreeg ik niet meer van doe extreem koude handen, een klein beetje maar. Dat ik nu wel weer enorm koude handen krijg is voor mij een teken dat ik de afgelopen paar dagen te veel suiker tot me genomen heb. Ja, ik begin mijn Rots echt te geloven! Het kan niet anders! Al een paar dagen eet ik een handjevol drop, gisternacht heb ik heerlijk van ijs genoten. Ik ben dol op stroopwafelijs en met gemak en met schaamte lepel ik een bak zomaar weg. Nog net geen liter. Afgelopen nacht is dat maar een halve geworden trouwens. Met moeite heb ik het bakje uit mijn eigen handen kunnen rukken en na verstandig geharrewar met mezelf de helft weer in de vriezer gelegd. Ja, straks geen last meer van overgewicht maar schizofreen! Vanavond met Eega aan de patatten gezeten, met een bamischijf. Ja ik heb mijn suikers en koolhydraten weer binnengekregen, besef ik nu. Want gisteren was het vrijdag en dan hebben wij stokbrood als avondmaal. Een enorme bevestiging krijg ik nu dus. Ik zat op de goede weg! Er zijn nog een aantal dingen die dat aangeven, mijn lopen wordt iets beter. Het gaat me wat makkelijker af. Een bepaalde moeheid is er wat uit. Ik kan het niet uitleggen maar die drie jaar sporten die hebben mij dat gevoel niet kunnen geven. Mijn stappen zijn iets groter en iets sneller, nu moet ik gaan trainen om het wat langer vol te houden. Misschien zelfs maar weer onder begeleiding fitnessen bij de fysiotherapeut. Want stiekem mis ik dat ook wel. Na die drie jaar was ik er wel klaar mee. Het was voor mij een frustratie dat ik gewoon niet verder kwam. Dat ik na drie jaar de steps op stand 1 had. O, dat ding heb ik zo vervloekt! En wat was ik blij dat ik er van af was. Maar ik mis het, het je echt afbeulen. Kijken wat je in je hebt. Eens kijken of ik het vergoed kan krijgen van mijn zorgverzekeraar, dat kon drie jaar geleden ook.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten