donderdag 20 december 2012

Stilte

Momenteel heb ik weinig tijd om over dingen na te denken. Ik slaap, ik werk en ik reis. Uit deze drie dingen bestaat mijn dag. Ik heb weinig tijd om over eten na te denken, probeer me er voor af te sluiten. Want zo aan het eind van de middag is de behoefte aan een grote zak drop enorm groot. Heerlijk, het ene dropje na het andere dropje in mijn mond steken. En ik heb niets bij me! Erg vervelend. Maar als ik thuis kom heb ik geen tijd om die behoefte te bevredigen, Eega heeft dan namelijk het eten al bijna klaar. We drinken nog even een bakje thee en dan gaan we eten. Ik eet gewoon mijn aardappels en groente. Ik kan mijn aardappeltje niet missen, ik vind het veel te lekker om mijn groente met aardappelen te prakken met wat jus! Elke avond eet ik vol smaak mijn eten op.
Mijn klus loopt op het einde, waarschijnlijk zit ik weer thuis in januari. Stiekem zie ik er nu al tegenop. Mijn regelmaat zal dan wegvallen. Ik hoef 's morgens niet meer zo nodig het bed uit, vooral niet als het koud is. En ja, er liggen nog genoeg klussen te wachten, maar die kunnen ook in de avond. Of telkens uitgesteld worden, daar ben ik ook goed in. Dus tijd voor scherpe to-do-lijstjes. Dus dan moet ik én op mijn eten letten én op mijn regelmaat..
Ik wil het wel graag, want ik merk dat het goed voor me is. Zat ik vorige week nog te snotteren en te klagen, merk ik nu gewoon dat mijn lichaam zich wat prettiger voelt. Zelfs mijn poeperij wordt regelmatig! Door het koolhydraatvrije brood dat ik doordeweeks krijg, stinkt het wel wat meer, geloof ik. Maar gelukkig, poepen doe je nog steeds alleen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten