zaterdag 1 december 2012

Fruit

Mijn keukenkastjes raken langzaam maar zeker leeg. Ik hou er niet van om voedsel zomaar weg te gooien, en zeker mijn comfort-food niet! Maar de chips die ik afgelopen week heb opgemaakt wordt gewoon niet bijgevuld. Joepie! 
Mijn koelkast raakt echter wel wat voller. Ik moet immers wel compenseren. Stel dat ik honger krijg en er is niets in huis. Echt niets! Lijkt me zo verschrikkelijk! Dus vandaag fruit gehaald. In tegenstelling tot groente ben ik dol op fruit. Ik laat het vaak niet merken, want vaak moet ik fruit weggooien. Dan heb ik liever toegevoegde suiker in plaats van natuurlijke suiker. En natuurlijk is het zonde! Ik sta ook heel beteuterd te kijken als het de kliko in gaat. Potdikkie, Mudbabe, je had je zo voorgenomen om het nu allemaal op te eten! 
Fruit is duur, is voor mij ook nog wel eens een excuus om geen fruit te halen. Ja, fruit is duur, vooral als je het weggooit. Maar in plaats van een zak chips kan je ook vier appels meenemen. Of al die extra lekkere chocolaatjes. Leg maar weg en loop maar langs de fruitafdeling! Veel extra zal het niet kosten. 
Dit geldt ook voor yoghurt. Voor de zoete smaak na het eten eet ik tegenwoordig een toetje. De mierzoete Mona en Nestlé toetjes zijn zo weg. De yoghurt die ik meenam blijft staan. Ik zou de yoghurt dan natuurlijk mengen met fruit of met Karvan Cevitan natuurlijk anders is het wel heel zuur! 
Gelukkig dat ik nog stage loop in het koolhydraat-beperkt dieet. Ik heb lekker druiven, appelen en mandarijnen gekocht! En ondanks dat Eega geen aardappelen eet ook een hele zak aardappelen! O, geloof dat ik nu alweer gezakt ben!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten