zondag 23 december 2012

Groot, groter, grootst

Ik voel me groot, groter dan normaal. Het voelt echt of ik een grote tractorband onder mijn vel heb zitten. Zelfs het ademen lijkt moeizaam te gaan. Dat laatste komt waarschijnlijk meer door mijn astma, het maakt me echter wel vermoeid. En die tractorband komt waarschijnlijk voort door mijn menstruatie. Ik moet namelijk ongesteld worden. Dan voel ik me een reus! Dan sta ik liever in de bus dan dat ik naast een wildvreemde ga zitten. Of er tegenover. Of dat ik me op zo'n eenpersoons plekje wurm. Die zijn erg! Ik denk dan altijd dat de hele bus aan mijn komt blijft hangen bij het op staan. Nee, ik sta wel. 
In winkels voel ik me een kat met snorharen. Daar waar mensen staan probeer ik al snel in te schatten of ik er langs kan of toch om moet lopen. In drogisterijen is dat vaak erg, die gangpaden zijn erg nauw! Twee personen moeten elkaar bedachtzaam voorbij. Hoe vaak heb ik daar wel niet gestaan om te kijken naar iets wat ik eigenlijk niet nodig ben. Gelukkig heb ik ook goede dagen, dan boeit het me niets en druk ik iedereen aan de kant. Heb ik gewoon lak aan de wereld en zet mijn breedste glimlach op en heb lol. En mensen maken dan ruimte voor je. Nu niet. Iedereen wil eigenlijk wel door je heen. En je voelt je al uit je hum! En dit alles is zeer bevorderlijk voor je lekkere trek want chocolade helpt altijd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten