woensdag 12 december 2012

Onvrede

Lichaam en geest hangen samen. Een wetenschap waar ik momenteel ook weer eens tegenaan loop. Ik ben moe. Begin deze week weet ik dat nog aan mijn weekend vol zonde. Er is gelukkig iets anders aan de hand. Ik heb op dit moment een oersaaie klus. Althans voor mij is het oersaai. Het is grijze-muizen-werk en daarvoor ben ik niet in de wieg gelegd. Jaren terug is dat zelfs uit diverse testen gekomen. En nu doe ik het. Het is namelijk wel wat ik kan. En ook nog redelijk goed in ben. Er moet ten slotte wel (koolhydraatvrij) brood op de plank komen. Leuke collega's heb ik, maar het werk is geestdodend. Kijken of vinkjes en getalletjes goed staan, meer is het niet. Graag wil ik voor mezelf beginnen in een creatief beroep, maar ik ben een beetje bang om de stapjes te nemen. Grote stapje die me ergens brengen. Bang dat mensen niet op mij zitten te wachten. Dat moet toch eens anders! Want ik heb in de gaten dat ik hiervan ook niet gelukkig word.
Normaal haalde ik mijn energie uit lekkere dingen. Dat kan nu even niet. En dus voel ik onvrede. Onvrede met mezelf omdat ik net te weinig lef heb, onvrede met mezelf omdat ik een dikke buik heb en gewoon onvrede met alles en iedereen. Maar ik ben niet gaan eten!! Ik heb heel netjes geen tussendoortjes gehad, op die ene negerzoen na gisteravond. Eigenlijk was het een mailtje van mijn Rots die me even wakker schudde. Zij was erg geschrokken van mijn laatste blog. En stiekem had ik deze reactie van mezelf al wel verwacht. En ook kwam mijn dip voor Eega niet als een verrassing. Toen ik vorig jaar bij de diëtiste liep, durfde ik plotseling helemaal niets te eten. Durfde ik soms niet eens naar beneden, gewoon omdat ik bang was dat ik alles in één keer op zou eten. En dan natuurlijk nog honger zou hebben.

Van mijn Rots mag ik ook niet meer op info-sites kijken en van Eega ook niet meer. En ik denk dat ik dat ook maar niet meer ga doen, ik word er niet beter van. Ik ga gewoon door met mijn stage! En vanavond eet ik lekker gebakken aardappelen! Met kip en appelmoes!

2 opmerkingen:

  1. Je bent pok wel beetje streng voor jezelf.
    Maar je gaat goed meid.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Opgeven is geen optie ;)

      Klopt, ik ben erg hard voor mezelf, soms wel eens te hard!

      Verwijderen