dinsdag 4 december 2012

Weggooien is geen optie!

De kastjes moeten leeg. En langzaam maar zeker gebeurt dat ook. Helemaal leeg is geen optie, maar dat is meer omdat Eega hier ook in huis is en die hoeft niet op rantsoen. Ik begin langzaam aan het idee te wennen, dus langzaam begin ik mijn hang naar al verboden dingen op te geven. 
Er zijn nog een paar dingen waar ik echt dol op ben en waar mijn Eega totaal niet omgeeft. Weggooien is voor mij geen optie, bij de gedachte word ik al helemaal gek!! Ik hou er sowieso al niet van om eten weg te gooien, maar met chips, koek en snoep is dat nog even wat erger. Ook als het net over de houdbaarheidsdatum is gooi ik het niet weg! En als het in de kliko ligt, ben ik echt in staat om het er uit te vissen. Een soort van paniek gaat er dan door mijn lichaam en als het dan echt weg is, En ik ben dan ook nog in staat om naar de winkel te rennen om nieuwe voorraad te kopen. Nee, weggooien is geen optie.
Weggeven?? Aan wie? De voedselbank? Nee, zoveel is het nu ook weer niet. Die zien me aan komen! En ja, misschien ook wel, maar het voelt voor mij niet goed. Het afscheid zou voor mij veel te abrupt zijn. En dan kan ik in de toekomst nog steeds niets in huis hebben. Ik wil gewoon dat het me niet meer in de macht heeft, ik wil de macht! 
Gisteren ben ik al begonnen met leegruimen. En in deze tijd ligt er altijd wel wat extra's, want het Sinterklaasfeest is ook één grote vreetfestijn! Chocolade, kruidnoten of chocoladekruidnoten of schuimpjes, ik vind het zalig! De negerzoenen kon ik weerstaan. Die zijn het weekend in een opwelling gekocht en zitten nog dicht. Of anders heeft Eega ze misschien opengemaakt en heeft er lekker van gesnoept. Ik weet het niet. Maar wat vond ik? Een zakje chocolade muizen en kikkers! Die kon ik echt niet weerstaan! Dus zakje opengemaakt! Ik kan daar zo een stuk of wat van opeten, maar wat gebeurde er gisteren.. Ik had er twee gehad en toen ging de zoetigheid mij tegen staan!! Het werd me te zoet! Een week weinig zoet gegeten en dan in eens zo'n suikerbom! 
In mijn tas vond ik trouwens nog een zak chocoladekruidnoten voor onderweg. En die heb ik netjes gedeeld met mijn collega's! Op dit moment is het een half zakje, waar ik zelf nog niets van gehad heb. Ook die verleiding kon ik weerstaan. Ik leer het al!! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten