zondag 9 december 2012

Lastige dag

Fout, fout, fout. Het blijft maar door mijn kop gaan. Sinds gisteravond is het mis. Nee, gistermiddag eigenlijk al. Er lag nog brood in de trommel, met koolhydraten en ik heb de laatste hap nog niet weg of mijn handen zijn al koud. Op zich niet zo erg natuurlijk, maar 's avonds zouden we buiten de deur eten. Met een hele club! Om de ergste honger in de middag al wat te stillen, nemen we een kop bouillon. Ja, dat vindt ook Eega tegenwoordig lekker! Gewoon even een lekker pittig tussendoortje! Het eren was best lekker, biefstuk met champignons in roomsaus, rijst en rode kool met appelen en nog een stoofpotje met rund en ook eentje met vis. Best lekker.. Als voorgerechtje een mandje stokbrood met kruidenboter en ook gefrituurde hapjes. Een dame in het gezelschap is dol op bitterballen dus dit moest er bij. Doordat de schaal aardig vol was, kon de eerste honger gestild worden. En zo'n honger had ik ook al niet. Eten in gezelschap blijft moeilijk voor me. Gelukkig kan ik goed toneelspelen en valt het vaak niet op! Maar goed, ik heb lekker van het buffet gegeten. En heb vooral saus laten staan. Thuis ben ik ook al niet zo weg van veel saus dus voor mij en Eega niets nieuws. Het nagerecht was een bavarois in drie smaken. De aardbeien vond ik zalig, lekker zoet. Zo zoet had ik ze in tijden niet gehad. Zou mijn smaak aan het veranderen zijn??Vandaag liep het alleen even mis. Een lekker croissantje om de dag mee te starten en ik had lekker kerstkransjes gekocht. Die doe ik dan in een glazen pot omdat het zo gezellig staat. De kerstboom zou even opgetuigd worden, maar dat liep even anders. Een beetje uit mijn hum heb ik aardig van die pot zitten snoepen! En eigenlijk geen idee waarom ik nou zo uit mijn hum ben. Bij de thee wil ik Engelse drop, want heb vandaag toch al de wetten geschonden. Maar dat smaakte me niet. Volgens Eega was het net zo lekker als anders maar meer dan een handjevol hoefde ik niet. Weekends zijn voor mij moeilijk, ik heb dan totaal geen ritme of structuur. En ik weet ook niet hoe dat gaat worden over een paar weken als de klus ten einde is. Ik ga me er nu nog niet druk over maken, over een paar weken heb ik misschien echt al mijn nieuwe eetgedrag onder de knie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten