woensdag 1 mei 2013

Opscherpen

Een ander eetgedrag aanmeten kost tijd, veel tijd. Sluipend komt heel gemakkelijk oude eetgewoontes weer om het hoekje kijken. En wat zit die bank toch weer lekker 's avonds! Ineens besef ik me dat ik al een paar weken niet meer echt gelopen heb. Ineens schijn ik daar geen tijd meer voor te hebben. Ben ik druk met van alles en nog wat. En dat is best absurd omdat ik werkloos ben. Ik ben druk op zoek naar een baan maar dat kost geen 12 uren per dag. Ik heb best tijd! Ik doe het gewoon niet. Tijd dus om het weer op te pakken. Gelukkig heeft Fysio een samenwerkingsverband afgesloten met het zwembad. Hierdoor kan ik wat vaker zwemmen. Vorige week heb ik binnen een uur veertig baantjes gedaan en ook de nodige buikspieroefeningen. Een dag later lag ik alweer in het water. Toen had ik meer tijd dus na mijn veertig baantjes ben ik rustig door blijven zwemmen. Omdat ik de tel kwijt raakte weet ik alleen niet hoeveel. Zwemmen is heerlijk, ik doe het met zoveel plezier. Maar zwemmen is niet genoeg, tijd om er meer bij te lopen!
Ook wat het eten betreft is het tijd om weer even op te scherpen. We hebben net even wat te veel wat makkelijks klaar gemaakt. Zo sluipt de honger naar koolhydraten er ook weer makkelijk in. In de avond heb ik dan weer koude handen maar gelukkig duurt dat niet zo lang. Ja, het is tijd om de teugels weer even wat strakker te houden!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten