donderdag 2 mei 2013

Grote maten

Toen ik vanmiddag in het zwembad lag, was de man naast mij zichzelf een goede borstcrawl aan het aanleren. Ik werd gewoon jaloers. Niet zozeer op zijn crawl maar meer op het feit dat hij dat kan oefenen. Ik wilde heel graag met hem meedoen. Maar ik werd gehinderd door mijn eigen badpak. Ook met een gewone schoolslag moet ik er af en toe om denken. Mijn badpak gunt mijn borsten al snel het vrije leven. En dat zwemt niet prettig. Dus maar weer hijsen! De bandjes heb ik al vrij strak, de striemen staan in mijn schouder en kunnen dus echt niet strakker. De bandjes zitten meer bij mijn oksels en niet in het midden van de borsten, en het heeft verder een diep decolleté. Eigenlijk is het meer een zwempak voor het zonnen. Helaas zijn er geen Speedo's in mijn maat, wat ik enorm jammer vind. En ook niet snap. Ik denk juist dat vrouwen zoals ik erg gebaat zijn bij een Speedo! Of gaat zo'n fabrikant er gewoon vanuit dat mensen boven maat 50 niet aan sport doen? Misschien zijn het er ook maar weinig, maar ik vind het enorm jammer. Ik slijt veel badpakken, want ik zwem enorm veel. En niets maakt onzekerder dan het idee dat je borsten uit je badpak hangen!
Ik wil echt weer crawlen! Ik doe het vast niet goed, maar gewoon mijn eigen crawl die ik vroeger zelf aangeleerd heb is voor mij een heerlijke slag. Met mijn benen de schoolslag doen gaat niet helemaal lekker, waarschijnlijk door een heupblessure. Mijn kracht haal ik dus uit de armen en kan ik een redelijk tempo maken. Vaak doe ik de samengestelde slag, crawl met de benen en schoolslag met mijn armen. Dan ga ik als een speer!! En ook hier telt, hoe meer ik het doe, hoe makkelijker dat het gaat. Zwemmen wordt voor mij meer dan gewoon een beetje bewegen, ik probeer nu telkens een beetje over mijn grens te gaan om mijn conditie te verbeteren. Want dat is dus waar ik het allemaal voor doe. Ik wil af van het stempeltje "slechte conditie"!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten