donderdag 16 mei 2013

Beloning

Vandaag had ik mijn longfunctietest. En natuurlijk zoals altijd was ik al dagen vantevoren nerveus. Vooral voor deze test, want voor mijn longen werk ik hard, longinhoud vind ik belangrijker dan mijn gewicht. Om de test niet te veel te beïnvloeden heb ik niet gepuft vanochtend. Ondanks dat ik licht benauwd wakker werd. Ik heb bij de vorige testen ook geen puf gebruikt, dus voor mijn gevoel kon het gewoon niet. Drie keer moest ik zo lang mogelijk uitademen, ik zag er bijna sterretjes van. En ik hoorde een klein rocheltje. Wat spannend allemaal! En toen was het tijd voor blijdschap. Mijn harde werken is beloond! Mijn longfunctie is van 64% naar 72% gegaan. Dikke winst dus. Wat ook belangrijk is, uk ben uit de gevarenzone! Alles beneden de 70% zou blijvend longletsel kunnen betekenen, COPD dus. Daardoor gingen mijn alarmbellen rinkelen de vorige keer. En daardoor besloot ik alles op alles te zetten. En hoewel ik het soms niet meer leuk vind, vandaag heb ik mijn beloning gekregen. En ik ben enorm trots!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten