woensdag 22 mei 2013

Bekentenis

Wat is dat toch met ons? Gisteren boodschappen met Eega gedaan en de lekkere dingen riepen me weer als ooit tevoren. Alles leek erg aantrekkelijk. Je zou toch zeggen dat ik dat had afgezworen, maar ik moet bekennen dat ik gisteren weer wat extra lekkere dingen in het mandje legde. In plaats van kwark heb ik een pak vla meegenomen, met de smaak van spekjes! De koekjes kon ik aardig weerstaan maar de stroopwafels met een laagje chocolade deden me me bij voorbaat al watertanden! Komt dit door de weekenden? We hebben zo ongeveer elk weekend wel een feestje de laatste tijd, dus ik smokkel wat af. Is het omdat ik me een beetje zielig voel met mijn oor? Ik weet zeker dat ik morgen alweer zwemmen ga, dus zo zielig ben ik niet. Wat is het toch dat we blijven verlangen naar suiker en koolhydraten? Iedereen kent wel iemand die zwaar afgevallen is na een periode van streng lijnen. En iedereen weet ook dat diegene het hardste brullen dat ze dat nooit weer willen, ze willen het nooit weer zo uit de hand laten lopen. Want dun zijn maakt gelukkig. Waarom kunnen we de verleiding niet weerstaan? Terwijl ik dit schrijf, staat mijn televisie aan. De reclame van Mac Donalds spat van het scherm. Is dat het? Elke dag weer worden we bestrooid met reclames, vooral van dingen die ongezond zijn. Door het blaadje sla bij de Big Mac lijkt het wel of het een heel gezond broodje is, maar met bijna 600 calorieën is het bijna een aanslag. Een Big Tasty bevat zelfs nog meer, 885 van die kleine beestjes die 's nachts je kleren een stukje kleiner maken. Gelukkig ben ik niet meer zo van die gele M. Het geeft mij maar een korte bevrediging, alleen de hap is erg lekker maar na een poosje ligt één en ander al gauw zwaar op de maag.
Reclame is een raar iets, we laten ons er graag door beïnvloeden. Is dat dus waarom de drang naar lekkere dingen steeds groter wordt? Of is suiker één grote drug die enorm verslavend blijkt te zijn??
Ondertussen heb ik dus weer iets meer in huis, chocolade en drop, en ik zal dat een lange tijd kunnen weerstaan. Maar stiekem baal ik best wel een beetje dat ik me toch weer heb laten verleiden..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten