zaterdag 4 mei 2013

Rok

Ik ga straks de beruchte rok weer eens aantrekken, of een poging daartoe doen.  Ik ben er nu al wat nerveus voor. Al een tijdje wil ik dit, en steeds weet ik het weer uit te stellen. Bang voor de teleurstelling. Misschien dat door het zwemmen mijn kont veel en veel groter aan het worden is, dat alle vet rond mijn heupen gaat zitten of gewoon dat ik niet afval. Dat laatste is niet helemaal waar. Mijn velletje gaat steeds ruimer zitten. Toch had ik verwacht dat mijn kleding ook wat ruimer zou gaan zitten. Soms is het wel zo, en soms is het niet zo. Ik sanp er niets meer van. Daarom is het goed dat ik bij Fysio op de weegschaal ben geweest. Schiet me trouwens te binnen dat ik een nieuwe afspraak daarvoor moet maken, vastberaden heb ik tegen hem gezegd dat ik de volgende keer tien kilo kwijt wilde zijn. Ik mag van hem dus bepalen wanneer. Op zulke momenten is voor mij het getalletje van mijn gewicht erg belangrijk. In de dagen voor zo'n afspraak ook. En daarna is natuurlijk de verwerking van het getalletje, verdriet of blijdschap. In deze dagen ben ik gelukkig veel minder met het getal bezig. Andere dingen vallen me op! Kon ik een paar weken geleden nog net een meter onder water zwemmen, gisteren waren dit enkele meters. Ik heb weer lucht om onder water te kunnen zwemmen. Dit betekent voor mij dat ik weer een goede longinhoud heb! Het kan altijd beter natuurlijk, maar het begin is er. Ik heb eer van mijn werk. Een andere goede graadmeter is ook dat ik me energiek voel. De neerslachtigheid waarmee ik mijn blog begon, ben ik nog niet tegengekomen. Mijn zelfvertrouwen begint te groeien. Ik heb geen chips of koek nodig om mij goed te voelen, ik heb gewoon af en toe een flinke schop onder de kont nodig! Dr. Phil maakt duidelijk in zijn boek dat je bent wat je eet. Als je koek eet, omdat je jezelf zielig vindt, ga je je daardoor echt niet beter door voelen, want de weegschaal houdt je daarna een spiegel voor. En dan voel je je nog zieliger en gaat nog meer koek eten.
Gelukkig zit ik momenteel in een andere flow, ga me energieker voelen en dus gaat bewegen en sporten me veel makkelijker af. Ik voel me net Emile Ratelband, maar positiviteit werkt echt!! Alleen die rok...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten