maandag 6 mei 2013

Wat je eet ben je zelf!

Dr. Phil is heel duidelijk: Je bent wat je eet. En ik geloof hem gelijk. Ik heb zin in koek, in zoetigheid en ik heb vooral zin om op de bank te kruipen en niets te doen. Of beter gezegd, ik hang op de bank en ik ben omringd met pakken koeken, zakken chips en bekers vol ijs. Ik heb geen zin in een gezonde boterham, ik heb geen zin in fris fruit. Ik wil hangen en eten. Ik ben moe. Ik word moe van mijn eigen schommelingen, de ene moment wil ik strijden, het andere moment zit ik liever op de bank. Het kost energie om me dan op te peppen. Zelfs het schema van Fysio kost me moeite. Wat is dat toch? Ik mis mijn flow!! Het is heerlijk weer, ik heb genoeg projecten waar ik mee kan starten. Toch wil ik lekker op de bank zitten met alles om me heen wat ik beter niet om me heen kan hebben. Het voelt alsof ik geen energie heb heb, geen energie om mijn dingen te doen die ik moet doen maar vooral geen energie om mezelf te coachen en aan te moedigen. In gedachten hoor ik nu een boze dr. Phil, hij gaat tegen me tekeer. Dat ik een keuze moet maken en dat ik alles zelf in de hand heb. En hij heeft gelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten