zondag 7 april 2013

Insomnia

Het is twee uur in de morgen. Drieënhalf uur geleden ben ik naar bed gegaan, op zaterdagavond. Ik was moe,doodop. En nu zit ik op de bank. In gedachten scan ik de koelkast, maar er zit niets in wat mij voldoening zal geven, in de kast ook niet. Drop, worst, chips, het is in huis, maar ik heb er geen trek in. Juist, ik heb er geen trek in! Ik heb geen zin om met een opgeblazen gevoel wakker te worden, en met een smaak in mijn mond alsof ik mijn dooie hond heb opgegeten. Heb net geprobeerd om mijn hoofd stil te krijgen met een rijstwafel, chocolade want chocola helpt altijd. Nu niet, de dag heeft even wat te veel hoogtepunten gegeven en ook wat zorgen over de toekomst. Bepaalde onzekerheden en ook dat ik met bepaalde dingen niet door durf te pakken. Geen idee hoe ik dat wil en moet hebben. Komt tijd, komt raad zegt men dan. Maar ik heb nu wel in de gaten dat dat niet met eten komt. En voor een rondje om de vijver ben ik echt te moe. Misschien moet ik het vieren dat ik mijn troost in ieder geval vannacht niet in eten zoek!

1 opmerking:

  1. Super belangrijke overwinning. Hoe vaker je zo'n ervaring hebt, hoe makkelijker het gaat worden!!
    Groetjes je rots.

    BeantwoordenVerwijderen