vrijdag 12 april 2013

Hormonen

Kan iemand wat tegen mijn hormonen doen? Ik heb trek in chocola en drop en ook vooral heel veel zin om in huilen uit te barsten! Om niets! Natuurlijk om niets, want dat hoort er bij. In gedachten eet ik nu de lekkerste dingen, in het echt eet ik een aantal dropjes. Ja, die pot hebben we al een half jaar in huis en nu ineens heb ik de behoefte om hem helemaal leeg te eten.
Of is het net zo als roken? Als je een keer zondigt vraagt je lichaam de hele avond om meer? Eega en ik hebben namelijk een lekker broodje in de stad gegeten. Met veel groenvoer! Maar ja, het broodje zelf was niet koolhydraatarm, dus lijkt het net of mijn lichaam om de koolhydraten vraagt.
Ik hou het toch maar op PMS. En dat herinnert me er aan dat ik vanaf november al een verwijzing naar de gynaecoloog heb liggen. Voor een uitstrijkje en een nieuw spiraaltje. En even tussen neus en lippen gezegd: ik vind het maar niets. Voor twee jaar terug is bij mij die onbezorgdheid weggenomen, baarmoederkanker in mijn naaste omgeving. Dat ik daar nu een issue van maak, blijkt wel dat ik gewoon last heb van PMS. Ik herken de verschijnselen maar dat maakt mijn humeur er niet beter op. En vooral als het syndroom op een donderdagavond valt, ben ik niet te gebruiken. Ik neem mij nu dus voor om morgen gelijk een afspraak te maken en ik ga nu een heerlijke jankfilm kijken. Tissues erbij en misschien een fles wijn. Helaas zijn mijn rijstwafels op en ook mijn nootjes. Zou ik zoute stokjes mogen hebben??

Geen opmerkingen:

Een reactie posten