woensdag 24 april 2013

Ik heb gelijk

Koolhydraten maken mijn lichaam moe! Ik voel me vandaag weer lekker energiek en heb weer de lust om dingen op te pakken. Koolhydraten putten mijn lichaam uit, zodat ik na een koolhydraatvol weekend een katerig gevoel heb. Wat erg! Eerst houdt het me een hele nacht uit mijn slaap en daarna kan ik niet op gang komen. Dit betekent dat ik streng voor mezelf moet gaan worden en duidelijke keuzes maken. Dit houdt voor mij is dat ik op zondag al mijn balansdag moet nemen. Vooral als ik, net als afgelopen weekend, al op vrijdagmiddag begonnen ben met suikers en dergelijke. Zaterdagavond dan een fles Canei en zondag heb ik ook nog eens een paar biertjes gehad. En het schiet me net te binnen dat ik in verband met tijdgebrek op maandagavond ook nog een halve pizza heb gehad. Als ik het allemaal zo oplepel vind ik het zelf ook wat te veel van het goede! Maar het klopt allemaal wel. Ik ben gewoon allergisch voor koolhydraten! En de komende maanden heb ik vette pech, want de nodige feestjes komen er aan. Ik denk dat ik maar eens een strak schema voor mezelf ga opstellen met balansdagen en zo. Want om nu elke week met een kater te zitten, daarvoor heb ik veel te veel te doen!

1 opmerking:

  1. That's the spirit! Als je steeds aan het begin van de week even de tijd neemt om te bedenken welke afspraken je hebt staan, kun je per week ook je balansmomenten in plannen. Dan heb je de halve slag al geslagen!

    Succes, groetjes je Rots

    BeantwoordenVerwijderen