vrijdag 11 april 2014

Verandering

Het wordt voor mij steeds moeilijker om mijn beide levens te scheiden. Voor mij zijn ze namelijk niet gescheiden. Ik neem Mudbabe altijd met me mee, sterker nog: Ik ben Mudbabe. In deze hoedanigheid durf ik meer van mezelf te laten zien, durf ik meer mijn gedachten te delen en ook mijn onzekerheden. In mijn dagelijkse leven wil ik sterke vrouw zijn, die zich door niets en niemand uit het veld laat slaan. Dat is een overlevingstactiek die ik geleerd heb in mijn jeugd. Toen ik gepest werd, werd werkelijk alles tegen me gebruikt. Ik deed het nooit goed! Nu is dat mijn houding geworden, een untouchable! Een ander mag niet zien dat ie me raakt. En zo ben ik eigenlijk niet! Ik ben nog steeds iemand die graag ziet dat een ander het goed heeft. Mede dankzij dit blog durf ik meer mijzelf te laten zien. En ik ben er nog steeds van overtuigd dat er op die dinsdag tijdens die healing wat is gebeurd. Ik merk het aan mijn omgeving, maar vooral merk ik het ook aan mezelf. Ik wil heel graag van mijn hobby mijn beroep maken. Een baan in de grafische sector zou echt iets voor mij zijn. En mijn oude ik, zo zal ik het maar even noemen, dacht dat dat wel in drie stappen kon en dat ze daarbij ook niemand nodig zou hebben. Vragen zou ik nooit doen, ik liep liever te klooien en raakte ongemotiveerd dan dat ik in mijn omgeving zou kijken of iemand mij kon helpen. Ik voelde me dan afhankelijk en dat is voor mij een heel naar gevoel. Zelf doen!! zoals kleine kinderen zo mooi kunnen zeggen. Ikke zelf doen!! En als het me dan niet lukte schoof ik het gewoon aan de kant. Ik faalde!! Nu leg ik minder druk op mezelf. Dat grafisch ontwerpen doe ik omdat ik het leuk vind en mag voorlopig nog wel een hobby blijven. Ik heb gisteren een stichting aangeboden om met gesloten beurzen werkzaamheden te gaan verrichten. Zo heb ik leuk oefenmateriaal en leer ik de foefjes en de stichting is weer goed voor mijn netwerk! Voor een half jaar terug had ik mezelf niet aangeboden, had ik deze kans niet gegrepen. Ik kom er wel!! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten