maandag 28 april 2014

Suiker

Het is bijna twee uur in de nacht. Ik kan niet slapen. Denken aan mooie plekken en aan lieve mensen helpt niet. Ik voel me erg moe en toch voel ik iets door mijn lichaam jagen! Ik weet wat het is! Ik heb de laatste dagen veel te veel suiker en koolhydraten gehad! Ik voel het aan mijn lichaam. Het voelt groot en pompeus en ik ben snel kortademig. Ik merk het ook aan mijn geestelijk gestel. Ik ben erg moe, hangerig en ook erg snoeperig. Het was vorige week Pasen, en natuurlijk ben ik ook bezweken voor de chocolade-eitjes, de schuimpjes. Tel daarbij op dat we het weekend bezoek hebben gehad (chips!) en ook geen zin hadden om te koken (patat!) en je weet waarom ik mij onrust voel. Ik heb jeuk op plekken waar ik niet wil krabben, ik heb weer harde buiken en ik schaam me! De verleiding is gewoon niet te weerstaan! Gelukkig weet ik tegenwoordig waardoor ik me voel zoals ik me voel. Ik kan dus morgen (vandaag) nee zeggen tegen alles met suiker en te veel koolhydraten. Ik moet wel, als ik mijn energie terug wil!
Ik moet toegeven, ik ben ook wel nerveus. Als het goed is, en waarom zou dat niet zo zijn, begin ik donderdag aan een nieuwe baan! Het is nog niet mijn droombaan, het is een baan als enkele eerdere die ik al heb gehad, maar het is wel weer een inkomen en een geregeld leven. En het is ook meer inkomen dan ik de laatste keer had. Tot het einde van het jaar!! Ik ben dus dolblij! En stiekem bang dat het weer misgaat. Dat de sleur me weer te pakken krijgt! Dat moet ik toch echt zien te voorkomen! Ik ga er voor! Het is een uur rijden van mijn woonplaats, maar het is een route die me veel energie geeft en die ik met veel plezier rij. En het werk kan ik!
Deze zenuwen worden natuurlijk versterkt door het teveel aan suiker! Ik heb enorm veel zin in deze uitdaging, en het geregelde leven wat dit enigszins met zich meebrengt. De groene smoothie in de ochtend, het regelmatige eten, het heeft alleen maar voordelen! Ik heb nog drie dagen om het suiker mijn lichaam uit te verbannen en mijn energie weer tomeloos te laten zijn!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten