donderdag 11 juli 2013

Goede keuze

Even weer tijd voor een jubelberichtje. Ik heb vorige week een goede keuze gemaakt om een uur eerder te gaan sporten. En om  daarna nog te gaan zwemmen. Het sportem ging lwkker, eindelijk haalde ik weer eens alles van mijn lijstje, meer zelfs want Fysio moest er weer eens een niveau bij zetten. Helemaal niet erg op de (s)lopende band, mijn benen vinden het best lekker om daarop goed gebruikt te worden. Het enige wat bij mij niet lekker gaat is de krachttraining met mijn armen recht omhoog. Hier blijf ik steken op  hetzelfde aantal kilo's. Met moeite dat ik dat de lucht in duw. En ook de crosstrainer is aardig slopend. De eerste minuut kom ik maar niet op gang. Gelukkig weet ik met goede muziek op mijn oren en met de ogen dicht er nog wat tempo uit te halen maar moeiza gaat het nog steeds. Hierdoor zou ik het gevoel weer kunnen hebben dat ik op dit niveau blijf steken, gelukkig dat er op de slopende band wel progressie in zit.
Met een knalrode kop en bezweet lichaam loop ik na dit alles naar het zwembad. Even een uurtje zwemmen. Niet me kapot zwemmen maar in een rustig tempo mijn baantjes doen. En dat vind ik echt heerlijk. Zou ik het niet doen, zou ik kapot op de bank zitten. Ik heb dus een goede keuze gemaakt.
En vandaag heb ik mijn werkgever gemaild dat ik bij lange reistijden beperkter inzetbaar ben. Mijn werkgever is een uitlener, dus zou dit ook weer naar een opdrachtgever gecommuniceerd moeten worden.  We hebben er alle drie niets aan dat ik na drie maanden uit zlu vallen omdat ik het juist door de reistijd niet aan kan. En echt, als het erg druk is kan ik een uurtje langer blijven maar die compenseer ik dan zo snel mogelijk! En mijn sporten mag er zo min mogelijk last van hebben. Want ik wil nu niet longinhoud verliezen, 2% is daarvoor net wat te weinig (mijn longinhoud is ongeveer 72% en alles onder de 70 kan blijvende schade worden). Helaas zal ik dan niet meer kunnen zwemmen met Fysio, maar dat lost zich ook wel weer op.
En daarbij, ik heb de klus nog niet! Daar ga ik morgen eerst eens voor zorgen..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten