donderdag 4 juli 2013

Sportavond!

Woensdagavond was al een sportavond voor me, echter gisteren heb ik het er echt even van genomen! Het sporten op woensdagavond ging al een tijdje niet lekker meer. Toen ik weer begon waren er op woensdagavond twee Fysio's aanwezig, de een voor de patiënten (mensen die nog niet zo ver zijn) en eentje voor de wat zwaardere sporter (de sporter die wat meer aankan). Dit ging heel goed, tot één van de Fysio's besloot om afscheid te nemen. Bij het groepje zwaardere sporters zit iemand die altijd net iets meer, net iets harder en net iets fanatieker wil dan een ander. En dat ook graag uitvent. Niets mis mee, maar ik begon me langzaam maar zeker me te ergeren aan haar. En als dat gebeurt is het tijd voor maatregelen. Dus ik ben gisteren bij wijze van proef een uurtje eerder gaan sporten. Het allergrootste voordeel is dan ook nog dat ik na het sporten lekker het zwembad in kan duiken!
Wat kwam ik gisteren in een leuke ploeg terecht! Vrouwen zoals ik zelf, wel willen maar ook weten dat niet alles kan en gewoon op het eind er helemaal klaar mee zijn! In de kleedkamer leuke gesprekken en de dames gaven te kennen dat ze het ook leuk vinden dat ik in hun uur kom sporten! Dus dat gelijk geregeld! Heb nu al weer zin in volgende week! En dat moeten we hebben, want dat is motivatie!
Met mijn sporttas in de hand ben ik naar het zwembad gegaan. Aardig bezweet is het lastig om een badpak aan te trekken, het kost iets meer tijd. Maar wat was het lekker! Alleen kwam na een kwartiertje kramp om de hoek kijken. En daar baalde ik van. Het begon in mijn tenen en aan het eind van de avond zat het onder mijn ene voet en bovenop mijn andere. De kramp in mijn kuiten voelde ik aankomen. Kramp is vooral omdat je te weinig drinkt, heb ik eens gehoord. En dat doe ik op het moment, te weinig drinken. Of zou de overgang van warmte naar koude toch te groot zijn? Straks ga ik met Fysio zwemmen, dus ik moet niet vergeten hem dit te vragen. Ik heb doorgezet en toch nog mijn uur vol kunnen maken. En wie dacht dat ik na dit alles doodmoe op de bank zou zitten heeft het mis! Ik had me toch een energie! Dit gaan we volgende week eens lekker over doen!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten