woensdag 6 januari 2016

Lieve mam (6)

Vandaag belde je oude huisarts. Vlak na je overlijden heb ik de praktijk gebeld. En natuurlijk naar de verkeerde assistent gevraagd, je weet wel die boze! Dokter belde nu om gewoon even van zich te laten horen. Wachtte op een advertentie maar ik heb het heel besloten gehouden. Ook geen advertentie.  Gewoon omdat het zo duur is, en omdat we geen slapende honden wakker moeten maken! Nog niet! Dokter heeft veel moeite gedaan voor mijn telefoonnummer,  heeft daarvoor mijn eigen huisarts gebeld. En haastig zoals die man altijd kon zijn heeft ie me gerustgesteld. Je hebt echt niets gemerkt! Waarschijnlijk ging je staan. Misschien wel voor een kop koffie want die stond aan toen ik je vond. En dat verklaart voor mij ook die opgebrande sigaret!
O, en O.L. heeft ook gebeld. Die is zo van slag! En ze wil nu heel snel naar papa want het is zo zielig voor hem. Jaja, ik laat haar maar praten. Weet wel beter. Kreeg nog wel het compliment dat ik jouw afscheid mooi had gedaan. Kort maar zeer krachtig. Vond het wel fijn om te horen!
Morgen gaan we naar papa. Even kijken hoe het met hem is. Hij krijgt even een medicijn minder. Het medicijn wat hem rustig moet houden, minder angstig. Waarschijnlijk wordt ie daar zo suf van. Zo suf dat ie gewoon bij je in slaap valt. Zo erg als die maandag is het nog niet geweest. Meer zoals voor het kastje, dat ie vroeg hoe het met je ging en nog voor je antwoord kon geven was ie aan het knikkebollen.  Hoor je me nu verbeteren: hij sliep gewoon!!
Moet nog wel erg wennen aan mijn nieuwe rol, dat ze mij nu bellen. Je hebt het de laatste tijd ook wel erg zwaar gehad. Lieve mam, ik mis je en ik moet het nu wel heel plotseling zonder je redden. Dat je geen pijn hebt gehad is voor mij een troost! En gelukkig heb ik vandaag die bevestiging gekregen!
Ben jij al gewend aan je nieuwe wereld??
Dikke kus!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten