woensdag 23 december 2015

Lieve mam (3)

Vandaag hebben we je kerstboom afgetuigd. Alles netjes weer in de dozen gedaan. Behalve je kikkertje. Die hangt nu bij mij! Zo ben je toch bij ons deze kerst.
Ik zal een foto voor je maken, zodat je kan zien die ie een leuk plekje heeft gekregen.
En ik moet ook nog een foto maken van alle bloemen. Ze bloeien allemaal prachtig!! Witte rozen met kerst, het zal heel speciaal voor me zijn!
Vandaag ook contact gehad met je maatschappelijk werker. O, wat schrok ze! Ze hapte flink naar adem. Ze klinkt aardig. R. en ik hebben in januari een afspraak met haar, in verband met de zorg van pappa. Was ik maandag nog zo optimistisch,  het hele verhaal is alweer anders.  Gewoon omdat we die bloedband missen! R. zegt dat het allemaal goed komt, en daar ga ik op vertrouwen! Hij gaat gelukkig mee naar het gesprek.
Lieve mam, ik weet af en toe niet wat ik denken moet. Je stond op jouw momenten nog fier in het leven,  je had er nog zin in. Maar als ik zo naar de laatste tijd kijk en soms ook dingen hoor,  had je het erg zwaar. Wat ging er nu allemaal in je om?
Eindelijk had je hulp, eindelijk hulp waar jij at mee kon. Die zelf geen stemmen hoorde of op vakantie was geweest. Eindelijk eentje die het jou misschien makkelijker ging maken.
Ik zal nooit weten wat er in je om ging en misschien is dat ook beter. Maar dat jij grote zorgen had, doet mij veel verdriet!
Lieve mam, ik zoek je. In elk lichtje wat ik zie of geluidje die ik maar hoor. Ik wil zo graag zeker weten dat het daaro goed met je gaat. Maar als ik mijn ogen dicht doe, en naar mijn hart luister weet ik dat het goed is. Laat je het me voelen.. En dan ben ik blij met onze sterke band, die dwars door alles heen gaat!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten