maandag 12 mei 2014

Hangdagje

Ik heb een lekkere hangdag vandaag. Stiekem moet ik nog veel dingen doen maar ik heb geen energie. En ik heb geen zin. De afgelopen week is me druk genoeg geweest, het is tijd om even een pas op de plaats te maken. En dat doe ik vandaag. Zoals het nu staat ben ik vrij op maandag, lekker een dag extra weekend. En zo'n rustdag bevalt me vandaag wel. Toen ik nog alleen woonde had ik het altijd op zondag. Zondags kleedde ik me niet aan, ik bleef lekker in joggingsbroek met oud shirt lopen. Ik was absoluut niet van plan de deur uit te gaan, als je me wilde zien dan moest je maar naar mij komen. Zondag was ook de dag dat de kroeg het zonder mij moest doen. Ik had de hele week genoeg mensen gezien, genoeg gepraat en genoeg lol gemaakt. Tijd voor de bezinning op maandag. Nu heb ik een Eega die veel moeilijker stil kan zitten, die vooral met mooi weer de hort op wil. Vandaag gelukkig niet. Hij is net naar boven vertrokken om ook nog even een uurtje te pitten. Het weekend was hem dus ook druk genoeg!
En terwijl ik lekker op de bank hang, met de televisie aan op de achtergrond en een tijdschrift in de hand, bedenk ik me dat ik al een tijdje stil ben geweest. Het bloggen heeft voor mij op dit moment geen noodzaak. Op dit moment steek ik lekker in mijn vel, heb dus weinig last van mijn onzekerheden. Ben net begonnen bij mijn nieuwe baan, maar die onzekerheid is niet extreem. Dat heeft tijd nodig, om de collega's aan me te laten wennen en ik aan de collega's. En daarbij, het lukte me bij mijn voorlaatste klus toch ook om goed bij de collega's te liggen? Tijd, zulke dingen hebben tijd nodig! En ik moet me sowieso rustig houden, we hebben het geld hard nodig dus ik kan ook even niet ergens tegenaan schoppen! Ik hou me dus wel even rustig!!
Ik merk wel tijdens het sporten bij Fysio dat ik mijn energie elders nodig ben. En hoewel ik me niet helemaal aan zijn schema houd, probeer ik me toch op de woensdagavond zo hard mogelijk af te beulen! Afgelopen woensdag lukte het me dan ook om twee keer vijf minuten fanatiek op de crosstrainer te staan!! Misschien moet ik het binnenkort eens aan elkaar plakken, zodat het tien minuten worden! Het klinkt niet veel, maar voor mij is dit het wel! Voor mij is dit genoeg. Dit doet me trouwens denken aan het gesprek dat ik afgelopen woensdag heb gehad met Fysio. Ik heb hem zo in het gezicht kunnen vertellen dat het af en toe flink steekt dat het harde werken zo langzaam goede dingen oplevert. Als iemand mij aan het begin had gezegd dat ik zo intensief zou sporten zou ik zeggen dat ik in 2014 wel een marathon zou kunnen lopen. Maar ik mag nog niet eens aan het begin staan!! Hard werken en weinig beloning. Dat steekt! En zoals Fysio zegt: Dat is het leven! Hij heeft gelijk maar het is niet altijd leuk!
Trouwens over marathon gesproken, ik ben door Fysio uitgedaagd! Om mee te doen aan een zwemtocht van 2 kilometer. Dat is 80 zwembadbaantjes! Maar deze tocht is in zee!! En vaak is het onstuimig weer als deze tocht gehouden wordt. Bij de club heb  ik nagevraagd of er een tijdslimiet aan verbonden is. Deze is er niet,  ik mag er zo lang over doen als ik denk nodig te zijn. Het is een leuke uitdaging die goed bij me past. Beter dan 5 kilometer hardlopen. Ik ga hem waarschijnlijk in de samengestelde slag doen, crawl benen en schoolslag armen. Ik ben al aan het oefenen!! Ik neem deze uitdaging dus aan!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten