donderdag 31 oktober 2013

Juiste weg

Ik zit weer op de juiste weg! Ik voel het aan mijn hele lichaam. Vorige week voelde ik me wederom zachtjes weg glijden. Opmerkelijk hoe snel oud gedrag je leven weer kan nemen. De behoefte aan suiker was groot. En dat allemaal omdat ik gewoon volkoren brood als lunch nuttigde! Helaas was het koolhydraat-beperkte brood op en ook uitverkocht. Dus gewoon brood mee. En het is net alsof je lichaam dan ook zeurt om meer koolhydraten. De behoefte aan suiker was dan ook weer onweerstaanbaar op de terugweg naar huis. Snoepzakken die tijden dicht lagen, trok ik open en at ze bijna in één keer op. Heel langzaam voelde ik mijn energie wegzakken. Nee, wacht, eerst voelde ik het niet! Maar zo aan het eind van de week had ik geen puf meer. En toen ben ik gaan nadenken. En ja, alle symptomen waren er weer. Geen puf, hangerig, zware benen, obstipatie en de koude handen. Extreem koude handen. Ook bij het trainen maandag voelde ik het, de verzuring kwam erg snel. Ik heb echt mijn wilskracht moeten tonen om mijn hele lijstje af te werken, maar het liefst wilde ik na tien minuten op de hometrainer alweer naar huis! Onvoorstelbaar wat een stukje brood teweeg kan brengen! Nu ik dus alweer een aantal dagen aan het brood zit, voel ik me weer energieker, zekerder en mijn velletje zit weer lekker. Iets ruimer weer, denk ik zelf! En ook mijn stoelgang is terug! Het blijft me elke keer weer verbazen wat eten met je kan doen. Zelfs gezond eten, want als je niet kan poepen wordt mij meestal het meest donkerbruine brood aangeraden. Maar het ligt dus niet aan de vezels!
Gisteren bij de dansles was het goed te merken dat mijn energie weer terugkomt. Alleen moet ik af en toe nog stoppen en op adem komen. Gisteravond begonnen we vrij intensief met een quickstep, dus de chachacha daarna was me even te veel. Maar het ging al beter dan vorige week!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten