dinsdag 27 augustus 2013

Meer tijd

Ik heb de afgelopen periode weinig tot niets van me laten horen. Ik was wel actief op Twitter, maar ik kwam er maar niet aan toe om er even lekker voor te zitten en de tijd te nemen voor een update. In mijn hoofd heb ik vaak geschreven en gedacht dat het pracht blogmateriaal zou zijn. Toch nam ik de tijd niet of kwam ik er maar niet aan toe. En dat geeft ook niet, maar ik weet wel dat een aantal trouwe lezers of lezeressen dat verschrikkelijk jammer vinden.
Vanaf volgende week heb ik waarschijnlijk meer tijd om weer Dr. Phil te lezen, om lekkere lichte recepten uit te zoeken en om jullie op de hoogte te houden van mijn kilostrijd en onzekerheid. Het is volgende week alweer september en dus zit mijn klus voor 12 uur in de week er op, en heb ik alleen nog maar de klus van 24 uur. Ik krijg dus twee dagen in de week tijd! Tijd om goed te solliciteren, en om eindelijk de kozijnen eens te verven maar ook tijd om weer flink te sporten en goed voor mezelf te zorgen. En om weer lekker in mijn vel te zitten. Het voelt een beetje dubbel om vrijdag mijn laatste dag bij klus1 te hebben. Jammer dat er geen verlenging uit voortvloeit, maar dat had ik ook niet verwacht. Ik ben gekomen toen de vaste medewerker op vakantie was, dus de vaste medewerker heeft mij niet uitgezocht. En het klikte niet zo met vaste medewerker, vaste medewerker had iets wat mij enorm onzeker maakte. Doe ik bij klus2 alles zelf en ben ik overal verantwoordelijk voor, bij klus1 werd ik enorm gecontroleerd en omdat het eentonige werkzaamheden zijn ging ik stomme fouten maken. En dat vond vaste medewerker niet fijn! Dus vrijdag lever ik mijn key in en als ik dan naar huis ga, denk ik "het is goed zo!". Vaste medewerker is iemand die al twintig jaar op hetzelfde plekje zit, en al twintig jaar op dezelfde manier werkt. Ik heb geleerd dat ik zeker geen vaste medewerker wil worden, dus ik ga lekker op zoek naar een andere plek! Mijn overdenking was: "Gek dat iemand die het werk niet kan loslaten een ander enorm onzeker kan maken". Er gebeurde iets met mij! En juist die bewustwording maakte me veel sterker en wist ik beter met de situatie om te gaan. Vaste medewerker wil de controle? Dan moet ik die daar ook laten! Want als ik die controle gaf, werd het werken met elkaar veel prettiger. Het is ook een hele opgaaf voor sommige mensen om het werk uit handen te geven aan mensen die je zelf niet uitgekozen hebt. Ik heb het sollicitatiegesprek dus niet met vaste medewerker gehad. De afgelopen twee maanden waren een mooi leermoment en een mooie bewustwording!
Kilostrijd is voor mij meer dan diëten, juist door mijn eetstoornis. Kilostrijd is voor mij een bewustwording.  Bewustwording geeft meer zekerheid. Hierdoor heb ik het eten minder nodig, ik kan de chocoladereep in mijn tas nog steeds weerstaan.
Heerlijk hoe het leven soms in kringetjes loopt!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten