dinsdag 6 augustus 2013

Blogtijd

Terwijl de mannen een stukje gaan lopen, doe ik mijn blog open. Tijd voor een lekkere aanvulling, het is al te lang geleden. Ik heb nu twee baantjes en er gaat een tropische hitte door het land. Dit gaat ten koste van mijn blog, helaas! Gelukkig kan ik momenteel goed tegen de warmte. Ik slaap goed, ben nog steeds in het bezit van een goed humeur en kijk af en toe met verbazing naar de mensen om mij heen die lopen te puffen en te zuchten. Ja, ik heb het ook warm, maar het is goed te doen! En eigenlijk is dat voor mij voor het eerst. Ik heb het zweet af en toe op mijn hoofd, via mijn wenkbrauwen wil het dan nog wel eens langs mijn wangen lopen. Ach, dat droogt wel weer! En van dikke enkels heb ik momenteel een beetje last maar dat komt meer van de muggenbulten die ik opengekrabt heb en die daardoor een beetje licht ontstoken zijn. Dat is met een voetbadje Biotex ook zo weer opgelost! En ja, af en toe heb ik het benauwd, maar dat is een goede reminder om mijn puf weer te gebruiken. Want de gewoonte om die te laten staan begon er alweer in te sluipen. Zou dit aan mijn nieuwe eetgedrag liggen?  De muggen hebben mij een tijd lang ook niet meer lekker gevonden, terwijl ik momenteel weer helemaal onder de bultjes zit. Gelukkig niet echt zichtbaar, anders zouden mijn collega's nog denken dat ik de bultenziekte heb. Of het komt doordat ik lekkerder smaak of ze kunnen gewoon beter door mijn vel prikken omdat ik misschien toch wat kilo's kwijt ben. Wie het weet mag het zeggen. En ondertussen ben ik gewoon blij, ik heb twee leuke werkplekken en daardoor ook een ritme die ik voor mijn kilostrijd heel goed kan gebruiken. Grote nadeel is wel dat ik even een weg moet zoeken om voldoende beweging te krijgen. Het uur waar ik met Fysio sport is door de vakantie tijdelijk komen te vervallen. En ook het zwembad is dicht. En ook donderdags zwemmen met Fysio zit er niet in, want dan wil mijn baas aandacht. En sorry, de warmte is ook even een excuus: ik hou me lekker rustig met deze warmte! Ik heb geleerd goed naar mijn lichaam te luisteren. En in deze tropentijd doet mijn lichaam het liever even rustig aan in plaats van de intensieve beweging op te zoeken. Gelukkig gaat het zwembad wel weer op woensdagavond open!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten