zondag 30 juni 2013

Knoop in mijn buik

Herken je dat? Je wordt wakker met het gevoel dat je wel tien kilo lichter bent geworden in één nacht. Nou ja, dat het dan tenminste eindelijk eens voelbaar is dat je de afgelopen periode hard aan het werk bent geweest. Dat je kwabben eindelijk eens veranderen in spieren door je sporten! Een heerlijk gevoel om mee wakker te worden. En dan kijk je naar je lichaam en je zwemband lijkt nog groter dan ooit te voren!! Shit!! Je trekt je oude versleten spijkerbroek aan, en ook die lijkt strakker te zitten. Wat raar! Want die nieuwe spijkerbroek, die een maatje kleiner is, gaat steeds ruimer zitten. Wat is er aan de hand? Speelt mijn brein een spelletje met me? Heb ik gisteren iets gegeten waardoor ik nu meer opgeblazen ben? Toch, als ik mijn buik voel, voel ik duidelijk een verandering! Hij lijkt echt wel geslonken, hij voelt ook kleiner! Maar misschien ben ik toch wel gegroeid dat dat de verandering is! O, ik word er gek van!
Gisteren heb ik de hele dag met dat gevoel rond gelopen. En het is waar, ik eet af en toe nog wel 'foute' dingen. Soms meer voor het gemak dan dat het echt lekker is. En toch, een lekkere maaltijd kan in tien minuten klaar zijn, dat bewijst mijn vorige blogje wel!
Vandaag ben ik wakker geworden met een knoop in mijn buik. Niet in mijn maag, maar in mijn buik. Dat voelt anders. Net of je bijna moet poepen, maar dat kan ik niet. Er komt maar niets. Deze knoop maakt wel dat ik me groter voel, mijn bevrijdende gevoel van gisteren is weg. Ik heb lichte buikpijn. Is dit omdat ik morgen met een nieuwe klus start? En omdat er gevoelsmatig veel van af hangt? Het wordt tijd dat ik weer wat meer vastigheid heb, want Eega en ik beginnen licht nerveus van onze banksaldi te worden! Komt daar mijn vermoeidheid ook vandaan? Ik heb werkelijk geen idee. Ik weet wel dat ik straks een bakje ijs ga kopen. Om mijn knoop in mijn buik weg te eten, niet mijn zorgen! IJs werkt bij mij laxerend! En vanaf morgen weer aan het koolhydraat-beperkte brood!! Lekker weer aan de slag!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten