vrijdag 8 maart 2013

Test

Gisteren was het weer tijd voor de jaarlijkse longtest. Helaas, de uitkomst was niet goed te noemen. Ook niet slecht hoor. Ik noem de uitslag gewoon erg teleurstellend. Zo loop ik vandaag ook een beetje rond, een beetje uit mijn hum. Ik heb een longkwaal, waarvoor ik elke dag moet puffen. En dat doe ik dus niet. Ik dacht dat de puf mij niet helpt, dat mijn longen zich goed herstellen en dat ik dus stiekem een melkkoetje was, want het zijn dure medicijnen. Helaas, mijn longen zijn bijna een keer zo oud als ik zelf ben. Maar het is niet alleen de puf die mij helpen de longinhoud groter te maken. Voor een paar jaar terug was dat de reden waarom ik naar de fysiotherapeut ging en de sportzaal leerde kennen. Drie jaar lang heb ik het volgehouden. Fitness is totaal niets voor mij, en toch was ik fanatiek genoeg. Mijn longinhoud verbeterde en ik voelde me ook wel goed. Het heeft er in ieder geval tot geleid dat ik nu wekelijks in het zwembad lig. Ja, wekelijks want mijn financiƫn kunnen elke dag niet aan. Gisteren is mij duidelijk geworden dat mijn lage longinhoud er voor zorgt dat mijn lichaam snel verzuurt. Dus momenteel krijg ik van twee dingen weinig energie, mijn eigen longinhoud en mijn eetgedrag. Aan dat laatste wordt heel hard gewerkt! Nu het eerste nog.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten