zondag 17 maart 2013

Obese

Een lieve vriendin vroeg me afgelopen week of het programma 'Obese' niet wat voor mij was. Met een camera op mijn snufferd afvallen! Ik moet er niet aan denken! Het getal van mijn gewicht wordt dan weer een obsessie (het valt me nu ineens op hoe de woorden obese en obsessie op elkaar lijken) en dat moet ik niet hebben. Toen ik bij de diëtiste liep, durfde ik op een bepaald moment ook niet meer te eten! Alles was voor mijn gevoel verkeerd. En ik was enorm bang dat ik overal te veel van zou eten. Nee, gewoon lekker voor mijn gezondheid wat sporten en op mijn voeding letten is mij meer dan genoeg!
En ik kan Wendy van Dijk niet uitstaan, vooral in het programma niet. Ik vind haar totaal niet geloofwaardig en oprecht overkomen. Nu ben ik altijd al niet zo weg van haar geweest maar in dit programma vind ik het helemaal erg. Vandaar dat ik alleen de laatste twee afleveringen gezien heb. Ik kon me er niet toe zetten.
Geen tv-programma bij mijn kilostrijd, gewoon lekker doorgaan met mijn eigen plan. Wat me momenteel goed afgaat! Af en tie moet ik wel eens smokkelen maar ook dat gaat anders. Althans, dat ging vandaag anders. De laatste stukjes van mijn bakje patat heb ik zonder pardon weggegooid, terwijl ik anders gewoon op at ook al vond ik het niet lekker. En zo ook met de punt van mijn hoorntje softijs. Niet lekker? Dan weg ermee! Dit is totaal nieuw gedrag voor me, en het voelde goed. Ik ben sterker dan het eten! Vanavond kon ik me ook beperken tot twee chocolade-eitje, hoe lekker ze ook waren! Ik ben sterk!
Helaas heb ik vandaag niet kunnen lopen, Eega en ik hebben gelukkig nog wel een klein rondje gedaan. Ik voelde namelijk dat ik nog wat energie kwijt moest. Misschien kan ik het morgen goedmaken en een flink stuk lopen.
Bah, wat een saai verhaal nu het zo goed gaat... ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten