maandag 11 maart 2013

Motivatie

Ik voel me gemotiveerd, ik wil weer aan de slag! Ik ga weer aan de slag met mijn stage, net zo lang tot het geen stage meer is en ik dus gewoon van eetpatroon ben veranderd. Heb er zin in!
Dat klinkt makkelijker dan gedaan, dat weet ik als geen ander. Ik ga de komende tijd eens goed op mijn gezondheid letten!
Gisteren heb ik een stukje gelopen, lekker standaard op de zondag. Ik heb dit keer eens doorgezet, geen vage excuses bedacht maar gewoon lekker een paar kilometer lopen. Natuurlijk mij zelf daarna wel beloond met een lekker visje wat we bij onze maaltijd hebben genuttigd. Dus niet eens extra hebben genomen!
Gisteravond had ik het gevoel dat het stukje wat te kort was, dat mijn benen iets meer hadden aangekund. Mooi om te weten, en nog mooier om er wat mee te doen!
Ook merk ik dat een beetje planning werkt. Ik zeg bewust een beetje, want ik gooi elke keer zelf mijn eigen planning in de war. Ik ben echter op zoek naar hulpmiddelen die het me makkelijker gaan maken. Zo houd ik sinds kort echt een takenlijstje bij. Menig taak heb ik al verschoven, maar zo blijft het wel in mijn gedachten en ga ik er vanzelf mee aan de slag als ik er flauw van ben. Ik merk dat ik het heel vervelend vind als ik in bed lig en me nog bedenk wat ik allemaal had moeten doen. Bij een nieuw eetpatroon hoort structuur en ik ben heel hard bezig om dat te zoeken. Bah, ik begin al echt een saaie doos te worden.
Op mijn smartphone heb ik een programma zitten wat mijn wandelingen bijhoudt, en ook hoe snel ik deze loop. Dit lijkt mij een goed hulpmiddel om zo elke dag een goede wandeling te maken, en wanneer het telkens iets verder gaat in minder tijd motiveert het alleen maar! De wandeling van gisteren heb ik ook gedaan. Helaas heb ik na de pauze niet op resume gedrukt, pas toen ik alweer een eindje op weg was, dus dit telt niet. Ik heb ook met een tempo van 8 kilometer gelopen, hahaha, dat haal ik echt niet. Voor twee jaar terug was 7,5 mijn tempo op de lopende band, en met mijn huidige conditie ga ik 8 dus echt niet halen.
Van de praktijkondersteuning heb ik vorige week ook een term gekregen: laag glycemische producten. Wortelen en bananen schijnen weer hoog te zijn, deze doen mijn bloedspiegel te veel schommelen en ik moet juist van de schommelingen af. Er is nog een lange weg te gaan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten