zaterdag 23 februari 2013

Ziek

Het ging al niet zo lekker, maar nu ben ik ook nog ziek. Nou ja, niet lekker gaan is een groot woord, maar ik was heel langzaam bezig om in het oude gedrag te vervallen. De verleiding naar suiker en ook vet werd steeds groter. En nu ik ziek ben helemaal. Het voelt allemaal een beetje verloren, en toch is dat het niet. Ik ben me namelijk veel bewuster van mijn gedrag, en mijn hang naar lekkernijen. Mijn drang naar zoetigheid kan ook heel goed opgelost worden met een karamel rijstwafel. Ik vind die erg lekker. Dat ik er dan zo vier wegwerk, daar ben ik me van bewust maar ik laat het maar. Anders ga ik echt op zoek.
Eega zei gisteren dat we al meer dan een week bonbons in huis hebben, en ook andere lekkere dingen heb ik laten liggen. Dat vind ik best stoer van mezelf. De bewustwording is er! Helaas is het doosje zeebanket wat ie gisteren mee nam al helemaal op! Maar goed, als ik de romantische films mag geloven horen meisjes de gekregen bonbons in één keer op te eten!

Vorig weekend met een vriendin gesproken die erg aan haar lijn doet. Ik vind het geweldig hoeveel discipline  ze heeft en hoe lang ze het al volhoudt. Zij vertelde me dat ze het ook moet van zichzelf, dat ze het moeilijk vindt om zichzelf in de spiegel te aanschouwen. Ik heb daar echt geen moeite (meer) mee! Ik accepteer mezelf echt zoals ik ben. Het antwoord van mijn vriendin was dat zij zich zelf dat ook had wijsgemaakt, maar dat dat toch niet zo was. Die woorden schoten me de dag erop nog door mijn gedachten. Ik was namelijk op een feestje. En ach, ik zou zichzelf niet zijn, als ik niet een paar mannen voor me wist te winnen. I still got it, babe!! Voor mij was het een leuke test, die geslaagd is. Eega was er bij hoor! En die kan gelukkig ook genieten van de mannelijke aandacht die ik krijg. Want ja, hij weet natuurlijk met wie ik naar huis ga!

En nu ben ik dus ziek, een fikse verkoudheid met vervelende griep. En ik wil mezelf troosten, vandaar de doos met zeebanket. En langzaam voel ik mijn handen weer koud worden, en weet gewoon dat ik lang genoeg heb geklooid, ik moet weer even fanatiek worden. En door het feestje weet ik ook dat ik echt wat aan me conditie moet gaan doen. Helaas heb ik daar even nog de energie nog niet voor...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten