vrijdag 25 januari 2013

Oud gedrag

Het wordt lastig merk ik wel. Ik neig enorm naar oud gedrag. Het nieuwtje is er af en het spelletje is niet leuk meer. Ik zit op de bank en ik kan mijn aandacht niet bij de film houden. Dit is namelijk een leuke film en met chips zou ie zelfs nog veel leuker zijn. Ik heb honger! Ik wil eten! Ik merk in de supermarkt dat het chocolade weer harder begint te roepen. En zoals in de meeste tekenfilms voorkomt, heb ook ik mezelf op het schouder zitten. We zijn een drie-eenheid, The Good, The Bad and The Ugly. En die laatste zit natuurlijk in het midden. Het duurt lang voordat ik mijn leefstijl heb omgegooid. Ik eet trouw op werkdagen mijn koolhydraatvrije brood, erg lekker. Die van de supermarkt kan ik van harte aanbevelen.
Nu ik geen werk heb, ben ik 's avonds minder moe en ga ik dus later naar bed. En dat zijn ook van die moeilijke momenten. Al een paar keer heb ik er aan toe gegeven, de ene keer wat chips en de andere keer koekjes. Niet helemaal tot het gaatje eten maar gewoon The Bad stil krijgen. En afsluiten met een minola. Hoe houd ik mezelf voor de gek. Maar zoals ik al zei is het spelletje niet zo leuk meer. Was er voorheen nog verbazing over mijn koude handen, nu weten we dat het komt en is het alleen afwachten hoe koud. Verleidingen zijn groot, en soms zelfs een beetje te groot. Ik probeer mezelf niet te veel onder druk te zetten, want dan kan het helemaal mis gaan. Ik laat me gewoon deze week lekker knoeien. Ik krijg vanzelf van mijn lichaam op de donder. Eergisteren een halve zak chips tijdens een leuke film zitten eten en gisteren gelijk last met poepen. Dat kan geen toeval meer zijn. Iets meer suiker tot me genomen dan goed voor me is en gelijk voel ik me somber en futloos. Toeval? Nee, voor mij is dit geen toeval meer. Ik weet waar het van komt. En aangezien ik volgende week weer wil bruisen van energie, weet ik wat ik moet doen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten