dinsdag 27 november 2012

Bewust

Bewust worden van mijn lichaam. Dat is nu waar ik mee bezig ben. Kijken hoe het reageert, waarom het reageert en wanneer het reageert. Ik vind het maar niets. Want dit betekent dat ik moet nadenken over wat ik eet. En wanneer ik eet. Maar vooral dat wat ik eet.
De komende tijd moet ik vooral suiker laten staan, en brood en mag ik af en toe nog maar eens een bord pasta. O help, dat gaat me niet lukken. Ik ben dol op zoet, het kan me niet zoet genoeg zijn! En brood, als ik één maaltijd op zou moeten geven zou het eerder de warme maaltijd zijn dan brood. Ik ben gek op brood! En dan hoeft er nog niet eens zoet beleg op. En ik ben dol op pasta, maar ook aardappels met jus en groente vind ik best smullen, maar dan wel een kruimelige aardappel en donkere jus met het liefst doperwten en worteltjes. Het water loopt me al in mijn mond!
Wat heb ik bewondering voor mensen die chocolaatjes kopen en daar echt de hele week mee toe kunnen. Die elke dag een chocolaatje nemen, maar één!! Nummer twee is eigenlijk nog lekkerder en weet je dat nummer vijf helemaal niet te versmaden is!
Bewust van mijn lichaam ben ik al. Ik zie ook wel de blikken, ik zie mezelf ook wel eens op foto's en dan zijn nog de makkelijke dingen. Bij je vriendin op de bank ploffen, die enorm onder jouw gewicht kraakt. Dat is echt een moment waarbij mijn hart een slag mist. Maar breed glimlachend natuurlijk, want ze mag het niet merken. Of gezellig een terrasje pakken en naar het saaiste terras moeten omdat je daar tenminste tussen de stoelen past, is ook zo'n heerlijk moment. Twee keer door een tuinstoel zakken! Goed, de stoelen waren oud maar toch, het is een ervaring die je meeneemt richting andere tuinstoelen. Nog een leuke, die nieuwe toiletten van tegenwoordig. Die uit de muur komen. Als ik bij Ikea ga plassen, zakt ie voor mijn gevoel altijd een centimeter of vijf!
Ik vind het niet erg om een volle vrouw te zijn, maar de laatste tijd voel ik me meer een American Fat Lady. En dat wil ik toch niet!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten